Lakverzegeling

Autolak is per definitie een transparante bekleding die op een voertuig wordt aangebracht ter bescherming van de carrosserie en andere onderdelen van het voertuig, alsmede ter bescherming van het voertuig zelf. Autolakken worden gewoonlijk aangeduid als “kleurverven” of “carrosserieverven”.

De carrosserie bestaat uit verschillende materialen en kan in veel gevallen fluorescerende materialen en/of polymeren bevatten. De meeste carrosseriedelen zijn gemaakt van urethaan. Urethaan is een polymeer van DuPont dat zowel door waterdamp als door temperatuur wordt aangetast. Ethyleenglycol is ook een populaire carrosserieverf door middel van een DuPont polymeer dat ook waterdamp beïnvloedt.

DuPont is een van ‘s werelds grootste autofabrikanten. DuPont produceert auto’s, vrachtwagens, bestelwagens en SUV’s, maar ook bedrijfs- en industriële voertuigen. Het merk staat synoniem voor kracht, duurzaamheid, werkingsprincipes, gezonde visie en DuPonts eigen DuPontism. Het bedrijf is opgericht in 1958 en heeft zijn hoofdkantoor in Detroit, Michigan. Het hoofdkantoor is ontworpen om eruit te zien als de zeilkap van een schip.

Het concept achter lakverzegeling werd ontwikkeld door de DuPont Corporation. Het idee was dat de verf zou dienen als een beschermende laag over de carrosserie van het voertuig. De verf zou dienen als een schild tegen alle schade die de auto tijdens het beoogde gebruik zou kunnen hebben opgelopen.

De DuPont Corporation is momenteel een van de belangrijkste houders van autolakmarkt wereldwijd. Haar eigendommen zijn gespecialiseerd in verf. De DuPont Corporation is de enige verffabrikant die gespecialiseerd is in autolak. Haar zwarte verf is populair bij autobezitters omwille van de zwarte kleur die de carrosserie van de auto er sterk en stijlvol laat uitzien. Mensen die auto’s van DuPont gebruiken zijn ook trots op het feit dat de verven zijn samengesteld om de carrosserie van de auto te beschermen en om anderen ervan te weerhouden de auto te beschadigen.

Autolak is ook erg populair geworden onder autobezitters vanwege de weerbestendige eigenschappen. Deze auto’s kunnen modderige wegen aan alsof het fijne wegen zijn en geen barre weersomstandigheden. Naast de DuPont’s DuPontite-verf heeft OpusOne verf voor auto’s en vrachtwagens kunnen ontwikkelen die veel langer weerbestendig is dan DuPont’s DuPontite. DuPont’s eigen verf Hi-Tech Max is ook milieuvriendelijk dankzij de DuPont spin TVP.

Hi-Tech Max verf is een beschermende verf die DuPont’s antwoord is op beschermingsmiddelen bedoeld voor autolak. Het biedt uitstekende bescherming tegen wegvuil, zure regen, boomsap, sneeuw en ijs. Het biedt een zijdezachte afwerking om ervoor te zorgen dat de auto niet bekrast raakt bij het rijden in ruw terrein. Dit zijn lakbeschermende coatings die zo zijn ontwikkeld dat ze bestand zijn tegen SNOT bij een botsing.

DuPont’s nieuwste ontwikkeling op het gebied van autolak is DuPontite en deze DuPontite-lak is bestand tegen zuren en alkaliën. Dit betekent dat de DuPont-auto’s er langer door beschermd zullen zijn. De DuPont Corporation verwacht dat DuPontite het best bestand zal zijn tegen deze zuren en alkaliën. Deze eigenschap is de sleutel tot het vermogen van DuPont om in te spelen op de roep van de markt om kleurechtheid.

DuPont’s DuPontite-verf kan een voertuig slechts tot op zekere hoogte beschermen. Dit komt omdat onder de DuPontite-coating de kleur van de auto zuiver blijft en de DuPontite-laag dus fungeert als een Safari Finish met bescherming tegen degenen die de auto zouden beschadigen. De DuPont Company is in contact getreden met de filmproducenten om hen te helpen beschermende coatings voor auto’s te ontwikkelen die een voertuig tegen zure regen kunnen beschermen.

De DuPont Company heeft een kruistocht ondernomen om de lak van voertuigen te verbeteren. Zij ontwikkelen films die de lak en de carrosserie van de auto’s zullen beschermen tegen de meest schadelijke invloeden op de auto’s. Naast deze ontwikkelingen werkt de DuPont Corporation aan nieuwe processen voor de productie van verf. Deze nieuwe processen zullen het lakken van auto’s meer industrieel maken, waarbij een aantal stappen worden geëlimineerd die bij de huidige beschikbare technologieën gewoon onnodig zijn.