Motor customizen

Als u wilt weten of u een gelijkstroom- of wisselstroommotor wilt, moet u een aantal basisprincipes kennen voordat u veel tijd besteedt aan de beslissing welke motor voor u de juiste is. Motoren worden verkocht door de fabrikant en hebben meestal een korte garantieperiode. Ze zijn geen alledaags aankoopartikel, aangezien ze meer een weekendproject of een familiegeheim zijn. Ongeacht hoe elegant of verfijnd uw projectauto is, zult u een motor moeten vinden die voor u werkt.

Er zijn twee basistypes van motoren, de permanente gespleten of permanente huidige types. Het verschil tussen de twee soorten is dat het gelijkstroomtype een enigszins vlottere waaier van snelheden aanbiedt en de bevoegdheden niet door AC lading worden beïnvloed. Zij zijn ideaal voor gebruik in hoog-productie automobiel-, cruise-, marine- enressortoepassingen. De DC-AC biedt een meer continu en stabiel vermogen omdat de AC-motor werkt als een permanente agent met een onbekende hoeveelheid vermogen. Hij is niet bedoeld voor algemene verlichting of kleine vermogenstoepassingen, hoewel ze daarvoor wel geschikt kunnen zijn. Voor deze toepassingen is de wisselstroommotor de betere keuze. De voor- en nadelen van AC zijn als volgt:

Permanent gesplitste motoren zijn uw standaardmotoren die zijn vervaardigd om normaal te worden opgeladen, waardoor hun doel wordt verdubbeld. Dit type motor is gecustomised om rechtstreeks met de batterij te worden verbonden en de motor van de nodige stroom te voorzien om te kunnen functioneren. Wanneer een permanente onderbreking optreedt, wordt de stroomtoevoer onderbroken. Om veiligheidsredenen kan dit een nadeel blijken te zijn, maar het is nuttig bij het beperken van een stroompiek in een stroomtoepassing. Het komt vaak voor dat het waarschuwingslampje gaat branden vanuit een dode toestand nadat een motor is aangesloten. De consument kan denken dat de motor defect is, waardoor de i-motor gaat pieken. Dat is niet noodzakelijk het geval en de spanningsregelaar kan een nauwkeurigere waarde teruggeven. Een gemiddelde van 10-30 omwentelingen is aanvaardbaar en de abnormale spanning zoals 250 VOLTS kan worden aangegeven. Wanneer dit zich voordoet, is de stroom niet meer aangesloten en moet deze opnieuw worden aangesloten. De regenerator is niet ontworpen om een directe lading te nemen, daarom zal deze worden aangesloten nadat de motor is ingeschakeld met het waarschuwingslampje aan.

De regeneratoren zijn ontworpen om de gelijkstroom om te zetten in wisselstroom. Een omschakelaar wordt dan gebruikt om de AC macht terug naar de gelijkstroommacht om te zetten. Dit omzeilt de behoefte aan een transformator en komt direct van de batterij.

Een AC/DC omvormer is waarschijnlijk de meest toegepaste motor. Zij zijn ontworpen met een paneel dat wattage- en voltagemogelijkheden omvat. Zij worden aangesloten zoals een stopcontact in het huishouden. De omschakelaar wordt dan of in de input op het paneel of de 12 voltsbron in het motorcompartiment gestopt.

Een omvormer voltmeter moet worden gebruikt als een algemene test van de motor om zijn functionaliteit te beoordelen. De meter moet zo worden geconstrueerd dat de aflezing normaal is en de output ongeveer 10% boven of onder de toelaatbare grens ligt. Dezeiblesspectrometer geeft de hoeveelheid spanning aan die door de motor wordt geproduceerd.

De wisselstroom die door de omvormer wordt geleverd, kan rechtstreeks worden omgezet in de 12-voltbehoefte van de carburateur. Het type omvormer en zijn polariteit resulteren in het 12-volt voedingsvoltage. Een omvormer kan voltagesthen produceren die normaal door een kring worden geleid.

Het conventionele ontstekingssysteem met een verdeler zorgt voor een veilige en betrouwbare toevoer van dure benzine naar de motor. Een omvormer installeren op uw VW kan de spanning veroorzaakt door de verdeler als gevolg van de gewijzigde bougies te verhogen. Naast de verdeler, kan het ontstekingssysteem ook een condensator bevatten die de 12 volt van de motor beïnvloedt. Op de bobine zal ook een omvormer op het elektrisch systeem zijn aangesloten. Onder de motorkap zal dit waarschijnlijk een relais zijn dat gemaakt is van een roterende schijf die aarddraad wordt genoemd.

Hier is hoe het te verwijderen en wat te doen om voor te bereiden.

Het ontgrendelen van de verdelerkap en het verwijderen van de verdeler uit de motor.

De verdelerkabels die van de verdeler komen, worden in de bestaande verdelerkap gesplitst. Om problemen op de veiling te voorkomen, moeten deze draden zorgvuldig worden geïnspecteerd en gelokaliseerd. Laat alleen iemand met een verdelerkap aan de motor werken als hij of zij over een verdelerkapsleutel beschikt.

De eerste stap is om de verdeler uit te leggen en te inspecteren op splijten of fysieke schade. Soms zijn de metaalspleten alleen zichtbaar voor een ervaren technicus. Wanneer de verdeler wordt gerestaureerd, kan blijken dat het lichaam van de voorraadverdeler beschadigd is.