Er zijn in het Verenigd Koninkrijk een aantal bedrijven actief die taxidiensten aanbieden. De meeste bedrijven hebben een vaste route in gedachten voor hun reis. Dit kan de chauffeur helpen om volledig te beslissen welke route hij moet nemen. Maar in veel gevallen praten ze in algemene termen. Veel bedrijven garanderen u een bestemming voor de dag, die zeker bepaalde carrièregerichte routes zal opleveren of dat de chauffeur een route naar een bestemming kan kiezen die hem helemaal zal brengen, maar in principe ligt het nog steeds in de handen van de chauffeur. Het probleem hiermee is dat bij een onvoorziene wijziging van de plannen heel wat chauffeurs de weg zullen kwijtraken. Dit is het grootste probleem met een taxi verhuurbedrijf of zelfs met het huren van een aangewezen taxi.

Huurtaxidiensten hebben veel voordelen. Taxichauffeurs gaan graag naar hun werk, want ze hebben altijd hun huis voor de dag en ze weten altijd waar ze heen moeten. Ze kunnen op een andere plaats komen als ze files zien en ze verwachten niet te verdwalen. Ze leren andere chauffeurs kennen en worden geliefd en gewaardeerd voor hun opofferingen. Dit geeft deze chauffeurs op hun beurt een gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen. Dit is heel belangrijk voor taxichauffeurs omdat taxibedrijven in het VK zich vaak richten op mensen die nog maar net chauffeur zijn en geen "historisch geheugen" hebben. Dit betekent dat deze chauffeurs een bepaalde hoeveelheid vraag uit de markt moeten krijgen om concurrerend te blijven. Dit betekent op zijn beurt dat de chauffeurskosten hoger zullen zijn, met mensen die zelfs vragen om de diensten van een duurdere taxi dan ze elke keer zouden betalen.

Veel taxibedrijven hebben ingezien dat als ze de taxiverhuur flexibeler maken, ze een groter aantal droppers kunnen aantrekken en onbewust stappen deze chauffeurs over van hun zakelijke baan en krijgen ze meer slaap, leven ze langer beter en krijgen ze goed betaald, omdat ze hun eigen baas zijn.

Waarom gaan dan zoveel taxibedrijven hieraan ten onder? Ten eerste werken ze vanaf vaste routes die misschien niet meer relevant zijn. Ten tweede hebben ze weinig controle over het inhuren van meer chauffeurs dan ze nu hebben, en houden ze er historisch gezien van of haten ze het, naar gelang van het geval.

Waarom proberen dit te veranderen? Wel, taxichauffeurs zijn in het begin niet zoals andere chauffeurs. Taxichauffeurs komen soms uit het hele Verenigd Koninkrijk om een ritje te pikken, maar dat is geen logische beslissing en negen autoritten op een dag over een bepaalde route maakt themiser haast! Bovendien is het voor chauffeurs gemakkelijk om slecht rijgedrag, bekeurde taxichauffeurs, routebordjes en grotere ongelukken te verdoezelen.

Chauffeur worden is relatief eenvoudig, een potentiële chauffeur kan heel wat tijd besteden aan het leren rijden, dus het is niet alleen onnatuurlijk voor meer ervaren chauffeurs. Taxibedrijven zetten chauffeurs meestal door het verleden heen op rijposten, en dit is eigenlijk een negatieve werkervaring voor de chauffeur. Deze chauffeurs zijn niet goed afgestemd op wat ze doen.

Een alternatieve manier om chauffeurs te benaderen is hen gewoon een beperkt aantal dagen de tijd te geven om zich te kwalificeren en rijlessen te volgen. Dit biedt de chauffeurs twee voordelen: zij doen ervaring op en het bedrijf kan zich concentreren op de opleiding en verbetering van de prestaties van hun chauffeurs in de verschillende aspecten van de rijlessen, wat voordelig kan zijn voor de klant.

Ik herinner potentiële chauffeurs eraan dat taxiverhuurbedrijven hen kunnen voorzien van zeer goede, flexibele en flexibele voertuigen, maar hun klantenbestand is het meest essentiële aspect van elk bedrijf.

Vergeet het belang van taxichauffeurs op de Britse arbeidsmarkt niet.